İranlı bir trans erkeğin kaleminden Almanya'da Transseksüellik Part2 - TRANS FROM TURKEY

Latest

Transseksüellik hakkında her şey

Bu Blogda Ara

İranlı bir trans erkeğin kaleminden Almanya'da Transseksüellik Part2

 


Transların durumu Almanya'da

Iranda ameliyatları yaptırıp Türkiye'ye döndüm ve üç ay içinde Almanya'ya gelmeye karar verdim. Yeni Pasaportumu aldıktan sonra vize için başvuru yaptım. Almanya'ya geldiğimde yalnızdım ve Almanca bilmiyordum. Facebookta Almanya'da olduğumu yazdım ve böylece alman bir arkadaş bana mesaj attı. Zamanla burada dil öğrendim ve yeni arkadaşlar buldum. Arkadaşlarımdan baya bilgi topladım. Mesela burada nasıl izin alıyorlar ya hangi doktorlar phallo yapıyorlar, hepsini öğrenmek istiyordum. Bu arada çok garip kişiler gördüm. Ilk önce baya şaşırdım ama artık alıştım. Burada bazen trans toplantısı olur ve translar toplantıya gidip trans konusunda konuşuyorlar. 
Neler beni şaşırttı? 
Burada bazıları kendilerini trans erkek tanıtıyor sonra iki trans erkek beraber partner oluyorlar. Ya da mesela bazıları ameliyat olmuşlar sonra bir erkek ile ilişkiye girmişler. Ya da bazıları lezbiyenler ile partner oluyorlar. Bazıları da önceden evlenip 2-3 tane çocukları var sonra erkeğim diye boşanıyor ve ameliyat oluyor. Gerçekten çok şaşırdım ama şimdi artık görünce normal karşılıyorum. Çünkü böyle kişileri çok gördüm. Mesela birisine sordum kız arkadaşın var mı? Bana cevap verdi kocam var ve iki tane çocuğum da var!
Çoğu da büyük yaşta ameliyat olmak istiyorlar. Düşün yani, 
Almanya'da yaşıyorsun ama 40 yaşında hatırlıyorsun aaa ben erkeğim ameliyat olmak istiyorum. Şimdiye kadar ne yapıyordun canım? İşte ona devam et, bence... Ama tabi biz başkalarının  hayatlarına müdahale edemeyiz. Herkesin istediği gibi yaşaması lazım. Ben bütün herkese saygım var ama ne kadar kendimi zorlasam da böyle kişileri trans olarak kabul edemiyorum. Bizim Ülkeler de sorun çok ama Almanya'da sorun daha az. Burada herkes istediğini yaşayabilir. Kesin duymuşsunuzdur, bazıları ameliyat oluyor sonra pişman olup ağlıyor. Herkes diyor transların bazılarının ameliyattan sonra pişman olma ihtimalleri var, ama bu pişman olan kişiler bence trans değil. Bu kişiler erkek olmak istemişler ve böyle düşünmüş ki eğer hormon alırsa erkek olacak ama hormon ve ameliyatlar sadece vücudu değiştiriyor, ruhu ve istekleri değiştirmez. 

Almanya'da nasıl ameliyat için izin alınır?

Çok saçma bir şekilde izin alınır. O kadar kolay ki benim annem burada olursa o da izin alabilir. Burada Mahkeme, toplantı tarzında şeyler yok. Burada bir psikiyatri doktoruna gidiyorsun bir kaç ay sonra sana hormon almak için izin veriyor sonra sen hormon almaya başlıyorsun ve bir kaç ay sonra aynı doktor sana ameliyat için izin veriyor. Bir tane de mektup başka doktordan lazım ki onu da almak çok kolay çünkü zaten ilk izni almışsın. Ama Iranda biz izin almak için çok uğraşıyoruz ve hep tartışıyoruz, git gel çok. Ama burada kolaymış. Şaşırdığım bir şey daha var. Burada hormon almaya başlıyorsun ve bir kaç tane hormon aldıktan sonra bütün evraklarını ve kimliğini ameliyatlardan önce değiştirebilirsin. Ama biz Iranda kesin ilk iki ameliyatı yapmalıyız. Bence bu konu biraz saçma, düşünün yani bir kişinin vücudu 100 de 100 kadın sadece bir kaç tane hormon almış ama kimliği erkek! Almanya'da trans çok var. İnanılmaz bir şekilde çok.... Tabi bu kadar kolay izin verirlerse çoğu kolay ameliyat olup transım diye ortaya çıkar. Ama kaç kişi ameliyattan sonra gerçek hayat yaşıyor acaba. Translar hangi ülkede olursa olsunlar, kesin belli oranlarda problemleri vardır. Ama bazı ülkelerde mesela Iranda bu Problemler çok ama bazı ülkelerde mesela Almanya'da bu Problemler az. Bu yüzden her ülkede translar kendilerini iyi ve doğru Tanıtmak için çalışıyorlar.

Hormon 

Geçmişte Iranda ilk ameliyat yapılıyormuş sonra hormon almaya başlanırmış. Ama ben 22 yasımda (6 sene önce) hormona başladığım zaman doktora gitmedim ve kendi başıma hormon kullandım doktor kontrolü olmadan. İki sene hormon kullandıktan sonra ameliyat oldum ve maalesef problemim vardı. Kendi başıma ve ameliyattan önce uzun bir süre ( 2 sene) hormon kullandığım için kalp sıkışması çok yüksekti. Doktor bana dedi ki ameliyatlardan sonra iyileşeceksin çünkü şuan vücudunda iki tür hormon var. Ameliyatlardan sonra daha iyi oldum ama hala bende kalp sıkışması var. Irandaki arkadaşlarım da beni görüp onlar da çoğu ameliyattan önce hormon almaya karar verdiler. O zamanlar biz reçetesiz de eczaneden hormon alabiliyorduk. Ama sonra dediler reçetesiz olmaz ve kesin doktor izni lazım. Bu günlerde herkes reçete ile ameliyattan önce hormon alabiliyor ama tabi az bir miktarda. Almanya'da bir sene ameliyattan önce hormon almaya başlanır. Psikiyatri doktorunun yanına giderken terapiler esnasında hormona başlıyorlar ve sonra ameliyat yapıyorlar. Ama Hormon jel olarak çok az bir miktarda kullanıyorlar veya 100 mg bir ayda alıyorlar. Bu yüzden sağlık açısından zararı olmuyor. Ama ben iki sene ameliyattan önce hormon aldım ve bazen alıyordum bazen almıyordum ve düzenli bir şekilde kullanmadım bu yüzden problemim oldu. Tecrübelerime göre, bence herkes ameliyattan bir sene önce hormon almalı, ama az bir miktarda. Böylece ailesi ve etraftaki kişiler yavaş yavaş değişikleri görüp alışırlar ve ameliyat için bir hazırlık olur. Normalde ameliyattan sonra iki haftada bir 250 mg kullanılıyor. Ama bildiğiniz gibi bir sürü Hormon var ve biz bazılarını kullanabiliriz. Bu yüzden kesin doktor izni olmalı ve 6 ayda bir de kan testi vermeliyiz. 


NOT: Bu yazı T-Kulüpten alıntıdır.